Leidi 660 - Gospođica se uozbiljila More // Studeni 2015

Kreativnost, inovacija i pošten rad. tako se može sažeti put uspjeha kojim korača vrsni kalafat Marsel Brkić, koji je svoju ideju brodice još jednom pretvorio u stvarnost. Leidi 660 nastavak je niza uspješnih prethodnica, a sigurno će biti zanimljiva svakome tko traži pouzdanu Brodicu za posao ili inspirativan odmor na moru.

Čekanje se isplatilo. tako bismo otprilike mogli sažeti naš prvi susret s posljednjom “gospođicom” iz poznatoga pulskog škvera leidi, modelom 660. A susreli smo je krajem rujna na sajmu u rijeci nakon što smo je čekali još od početka proljeća, jer na naš prvi zakazani susret nije uspjela doći zahvaljujući dobavljačima opreme koji su probili obećane rokove. Zatim je stiglo ljeto te su prva dva dovršena primjerka odmah isporučena nestrpljivim vlasnicima kako bi što prije zaplovili, no kako se ono kaže “treća - sreća”, pa je treći primjerak leidi 660 napokon stigao u naše ruke.

Leidi 660

Njezinog graditelja, Marsela Brkića, vjerujemo, ne treba posebno predstavljati, no potrebno je uvijek naglasiti njegovu profesionalnost, skromnost, radišnost i posvećenost poslu te napokon zanos jednog pravog kalafata kojim uvijek zrači predstavljajući svoja plovila svima zainteresiranima. Drugim rječima, prepoznaje se u njemu ona neiskvarena dječačka zaljubljenost u barke koja mu zasigurno daje inspiraciju i snagu da stvara takve krasne brodice. Valja također spomenuti da se ove godine navršava punih deset godina otkad se upustio u vlastitu poslovnu avanturu te sada, nakon četiri modela i više od dvjesto prodanih plovila, više nikome ne treba objašnjavati tko je, kakve brodice gradi i na koji to način čini. Uspjeh nije došao preko noći, ali se temeljio na marselovoj upornosti i vjeri u svoje sposobnosti te na ustrajnosti prije svega na visokoj kvaliteti, u nas gotovo neviđenoj završnoj obradi i posvećenosti detaljima, ali i na više nego fer odnosu prema kupcima. Takav pristup višestruko se isplatio i vratio pa danas više gotovo da nema domaće lučice u kojoj nije vezana jedna Leidi.

Obiteljski DNA

Prvi dojam koji smo stekli vidjevši leidi 660 kako se ljuljuška na gatu Karoline riječke, bio je da se “gospođica uozbiljila”, ako uzmemo u obzir da je temelj za njezin razvoj bila leidi 600. No, da ne bi bilo zabune, time ne tvrdimo da je leidi 600 “neozbiljna”, što svjedoči i činjenica da i dalje ostaje u ponudi škvera, a novi model također nikako nije samo njezina “redizajnirana i dorađena” verzija. Iako, naravno, nosi lako uočljiv "dna" ostalih dvaju modela između kojih se pozicionira veličinom, što je jasno vidljivo prije svega po vanjskom izgledu, to je dovoljno samosvojna brodica sa svojim specifičnostima i kvalitetama. Dizajnerska je prepoznatljivost odnosno pripadnost leidi gami, dakle, neupitna, no linije su dosta mekše i suvremenije po uzoru na veću 800-icu.

Kokpit od nešto preko četiri kvadrata oduševljava, baš kao i komotne platforme

No i dalje uz dobrodošlu, nešto manju dozu tradicionalnog, retro štiha koji naglašava okomita pramčana statva i lagano prema pramcu rastuća linija palube. odlično joj pristaje i dvobojna kombinacija, i to u dvije krem-nijanse koje su praktički postale zaštitni znak škvera te ovu opciju mnogi naručuju, a zanimljivo je da su lijeva i desna bočna strana asimetrične jer se na desnoj nalaze dva okrugla prozorčića umjesto jednog, što zapravo otkriva odvojeni zahodski odjeljak. A upravo se sjedeći u tom zahodskom odjeljku najlakše osjeti značajno unaprijeđena komocija plovila, posebice interijera, koja je dobivena za 60 cm produženim i 15-ak cm povišenim trupom u odnosu na manji model, dok je širina od 2,50 m ostala ista kako bi se bez problema mogao prevoziti na prikolici. Trup je tako postao osjetno voluminozniji, pa iako je osnovni raspored gotovo jednak, udobnost boravka u interijeru zamjetno je veća, uz visinu od 195 cm u salonu komocija je na razini znatno veće brodice, te uz otprije poznatu vrhunsku funkcionalnost i izradu.

Do pramca se stiže jednostavno i lako zahvaljujući komotnim bočnim prolazima

Nigdje nije tijesno

To znači da nigdje nije tijesno, naročito na raskošnom pramčanom ležaju, a čak niti na pomoćnom ležaju u salonu koji se diči dimenzijama od čak 185x75 cm, što je omogućeno zanimljivim sistemom. Naime, ležaj nastaje klasičnim umetanjem stola između klupica, ali i njihovim izvlačenjem za desetak centimetara prema sredini plovila te dodatnim spuštanjem naslona prednje klupice, pa je pogodan i za krupniju odraslu osobu. Odrasla osoba sada neće imati problema ni u prostoru zahoda u kojem se za zračenje brine spomenuti prozorčić, a moguće je naručiti i inačicu potpalublja bez tog zahodskog odjeljka, pa je u tom slučaju ležaj još veći, a zahod se može ugraditi ispod njega. Maksimalna iskoristivost unutarnjeg prostora očita je i u količini spremišta i ormarića koji se nalaze doslovce posvuda, ispod sjedišta i ležaja u pramcu, ali i u podu, a svi su uredno obojani gelcoatom.

Udobnost boravka u interijeru iznenađujuće je velika, a doprinosi joj i solidna kuhinjica

Kuhinjski blok je, očekivano, najskromniji dio unutrašnjosti, no sudoper i dva plinska plamenika te hladnjak koji se nalazi preko puta u ormariću ispod klupice, bit će i više nego dovoljni za osnovne potrebe tročlane posade prilikom duljeg boravka na plovilu. upravljačka je pozicija uz solidnu fotelju i zbog jednodijelnog vjetrobrana odličnu vidljivost vrlo dobra, a jednostavna ali funkcionalna instrumentna ploča sa svim komandama nadohvat ruke olakšat će navigaciju. Tu su i dva oveća bočna prozora čije se polovice otvaraju klizno, kvalitetne izvedbe marke nautica f4, dok su vetusovi okrugli prozorčići također visoke kvalitete. zanimljivo, glavna vrata su aluminijska i proizvedena u domaćem zadarplastu, četverodijelne su izvedbe, a dva središnja dijela otvaraju se na klasičan način uz jednostavno učvršćivanje u otvorenom položaju kako u plovidbi ne bi klaparali. Odličan dojam u interijeru upotpunjuje fino obrađena drvenarija od tikovog furnira kao i nekoliko led svjetlosnih elemenata raspoređenih od poda do stropa za još ugodniji boravak.

Kokpit od četiri kvadrata

Na palubi se također osjete veće dimenzije plovila, a oduševljava površina kokpita nešto veća od četiri kvadratna metra, pa će u njemu biti užitak boraviti. Osjećaj sigurnosti pruža dovoljno visoka mrtva banda s lijepom tikovom letvicom na vrhu, a opet ne previsoka za ribolov. Pod kokpita skriva čak tri prostrana gavona od kojih srednji, ujedno i najveći, sadrži i spremnik goriva uz još ponešto mjesta za opremu. Funkcionalnost kokpita povećavaju dvije bočne preklopne klupice (opcija) te krmena klupa koja se proteže cijelom širinom, a njen se dio koji se nalazi iznad motornog zdenca može preklopiti kada se motor podigne iz mora.

Postoje dvije inačice potpalublja, sa i bez zahodskog odjeljka, kada zahod može biti ispod ležaja

Ujedno, u lijevom kutu klupe je dosta duboko spremište koje se može pretvoriti u zdenac za živu ješku, dok se dio klupe u desnom kutu preklapa kako bi se olakšao prolazak do krmene platforme, iako je krmeno zrcalo na tom mjestu samo djelomično sniženo. Dvije platforme prilično su velike i lijepo obložene tikovinom u standardu, a češće će se koristiti desna, kako zbog prolaza u kokpit tako i zbog nosača pomoćnog motora smještenog na lijevoj platformi koji je također dio osnovne opreme, što je za svaku pohvalu. Do pramca se stiže jednostavno i lako zahvaljujući komotnim bočnim prolazima osiguranima čvrstom inoksnom ogradom te dvama rukohvatima na krovu kabine. na natkabini čak ima nešto mjesta i za sunčanje, unatoč maloj bokaporti. Vrh pramca s lijepo integriranim špirunom, inspekcijskim otvorom za sidreni gavon i otvorenom ogradom vrlo je uredno posložen, a ukrcaju ili iskrcaju neće smetati ni elegantno smješteno sidro ni većim dijelom ispod palube skriven električni vinč, koji je ipak na popisu dodatne opreme. Zato su dva solarna panela u standardu, a smještena su u za njih posebno pripremljene udubine u krovu, pa nimalo ne strše i ne narušavaju siluetu. strši samo mali ali elegantan inoksni jarbolet s navigacijskim svjetlima, no on se odlično uklapa u klasični profil brodice, baš kao i izvrsna opcijska tenda koja prekriva čitav kokpit te se proteže od završetka krova do čvrstog inok snog nosača na krmi.

leidi 660

Poput drvene brodice

Pogon je, dakako, izvanbrodskim motorom raspona snage od 40 do 150 Ks, kakav marsel uvijek preferira, a koji se i kod ostalih leidi modela pokazao najefikasnijim i najpovoljnijim pogonskim sustavom, s više prednosti nego mana. Testni je model bio pokretan modernim suzukijem df140 koji se pokazao optimalnim za postizanje viših brzina, za koje je poludeplasmanski trup itekako sposoban. Posebice jer je u odnosu na trup leidi 600 dorađen, pa je dobio oštriji v-profil i izraženije uzdužne strujnice, a kobilica je istovremeno skraćena te je dobiveno suverenije ponašanje i bolja stabilnost pri većim brzinama od 15-ak čvorova i više. Leidi 660 zbog toga, kao i zbog vrlo robusne gradnje, na moru djeluje masivno i snažno poput neke drvene brodice.

Pri jačem skretanju umjerenom brzinom (a dovoljno je okretna) tako gotovo uopće nema naginjanja, a ne preveliki valovi savladavaju se kao od šale, samo uz lagano ljuljuškanje i malo poskakivanje, bez neugodnih zvukova ili iritantnog lupanja. Uz to, trup je tako dobro pogođen da u glisiranje prelazi praktički neprimjetno negdje između 8 do 9 čvorova, ovisno o opterećenju i stanju mora, a to je otprilike pri 3000 okretaja kada potrošnja iznosi oko 10 l/h. Na 3500 okretaja brzina raste na 11 čv, a potrošnja na 13,5 l/h, dok 4000 okretaja znači 16 čv uz 18 l/h. Pri svim ovim brzinama nemate osjećaj da leidi glisira jer je iznenađujuće mirna, samo se pramac lagano podigne, no ugrađeni pametni ultraflex flapsovi u trenu ga snižavaju kako se ne bi smanjila vidljivost. Glisiranje se izraženije osjeti tek u režimu od nekih 4500 okretaja uz 21 čvor, a potrošnja je tada osjetno većih ali ne i pretjeranih 27 l/h, a maksimalnih gotovo 26 čvorova postigli smo pri 5500 okretaja uz 40 l/h. ni tada plovidba nije neudobna ni nervozna, samo ponešto bučnija, no vjerujemo da će većina vlasnika na taj način ploviti samo u žurbi jer pravo uživanje u plovidbi takvom brodicom, složit ćete se, ipak je moguće ostvariti samo pri umjerenijim brzinama.

leidi 660

Leidi 660 nosi laKo uočljiv "dna" ostalih dvaju modela između Kojih se pozicionira veličinom, no ipaK je dovoljno samosvojna Brodica, sa svojim specifičnostima i Kvalitetama

Dvije stepenice vode nas u pramčani dio u kojem je odmah ispod skiperskog pulta smješten odvojeni luksuzno opremljeni toaletni prostor. U samom vrhu pramca je vlasnički ležaj koji se zbog pozamašnih dimenzija toaleta morao malo nakositi uz lijevi bok, ali je unatoč tome ostao vrlo komotan i upotrebljiv. S lijeve strane ispod sjedaće garniture u salonu krije se još jedan ležaj. Cijelom dužinom pramčanog ležaja u gornjem dijelu napravljeni su ormarići od mahagonija koji dobro izgledaju a pružaju i dovoljno prostora za odlaganje raznih sitnica. Ono što svakako valja istaknuti su brojni fineštrini postavljeni već na samom trupu, pa osim što lijepo izgledaju, osiguravaju i mnogo svjetla u potpalublju.

Zaključak

Na kraju bez ustezanja možemo zaključiti da je leidi 660 u svojoj dužinskoj kategoriji postigla optimum, odnosno rekli bismo da se izgledom, sadržajem i performansama maksimalno približila zamišljenoj idealnoj višenamjenskoj jadranskoj brodici. osim što nudi praktički sve karakteristike koje jedan domaći čovjek od mora može poželjeti, visokom kvalitetom, funkcionalnošću i dobrom opremljenošću čak i nadilazi prosječna očekivanja u klasi. Uz to odnos uloženog i dobivenog je izvrstan.

Ostale recenzije